Motor YZF-R1 2015

YZF-R1 2009-2014

YZF-R1 2007-2008

Type Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-cilinder, 4-kleppen DOHC vloeistof gekoelde 4-cylinder 4-takt. Vooroverhellend. 4 kleppen per cyl. DOHC vloeistof gekoelde 4-cylinder 4-takt parallel.Vooroverhellend. 4 kleppen per cyl.,
Cylinderinhoud (cc) 998 998 998
BoringxSlag (mm) 79,0 mm x 50,9 mm 78,0 x 52,2 mm 77×53,6
Compressie-verhouding 13,0 : 1 12,7:1 12,7:1
Carburatie Injectiesysteem YCC-T en YCC-I Yamaha ‘D mode’ mapping selectie Brandstofinjectie
Olievoorraad (l) 3,9 3,73 3,83 .
Vermogen (KW/PK) 147,1 kW (200,0 pk) bij 13.500 tpm 133,9 kW (182 pk) bij 12.500 tpm (zonder lucht-inductie) 132.4 kW/180 PS @12500 139 kW/189 PS @12500 RAM AIR
Koppel (NM) 112,4 Nm (11,5 kg-m) bij 11.500 tpm 115,5 Nm (11,8 kgm) bij 10.000 tpm 112.7Nm @ 10.000 118.3NM @ 10.000 RAM AIR
Chassis
Type Aluminium Deltabox frame Aluminium Deltabox frame Aluminium die-cast Deltabox
Balhoofdhoek (°) 24 24 24
Naloop (mm) 102 101.6 97
Voorvelg/band 120/70 ZR17M/C (58W) 120/70 ZR17M/C (58W) 3,5×17″ / 120/70ZR17
Vering voor Telescopische voorvork, Ø 43 mm Telescopische voorvork, Ø 43 mm Telescoop upside down 43mm volledig instelbaar
Veerweg voor (mm) 120 120 120
Rem voor Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 320 mm Dubbele remschijf, Ø 310 mm. 6-zuiger remklauw radiale bevestiging Dubbele schijf 310mm 6-zuiger remklauw radiale bevestiging
Achtervelg/band 190/55 ZR17M/C (75W) 190/55 ZR17M/C (75W) 6×17″ / 190/50ZR17
Vering achter Monoshock voll. instelbaar hi/low speed ingaande demping Linksysteem Monoshock voll. instelbaar hi/low speed ingaande demping Linksysteem
Veerweg achter (mm) 120 120 130
Rem achter Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 220 mm Enkele schijf 220mm enkelzuiger remklauw Enkele schijf 220mm enkelzuiger remklauw
Afmetingen
Lengte (mm) 2055 2070 2060
Breedte (mm) 690 715 720
Hoogte (mm) 1115 1130 1110
Zithoogte (mm) 855 835 835
Wielbasis (mm) 1405 1415 1415
Grondspeling (mm) 130 135 135
Gewicht (kg) 199kg (met vloeistoffen en benzine) 206kg (met vloeistoffen en benzine) 177
Tankinhoud (l) 17 18 18 (3.4 ltr reserve)
Motor YZF-R1 2006

YZF-R1 2004-2005

Type DOHC vloeistof gekoelde 4-cylinder 4-takt parallel. vooroverhellend (40gr.). 5 kleppen per cyl., Exup systeem DOHC vloeistof gekoelde 4-cylinder 4-takt parallel. vooroverhellend (40gr.). 5 kleppen per cyl., Exup systeem
Cylinderinhoud (cc) 998 998
BoringxSlag (mm) 77×53,6 77×53,6
Compressie-verhouding 12,4:1 12,3:1
Carburatie Electronisch geregelde injectie, motorgestuurde secundaire gaskleppen Electronisch geregelde injectie
Olievoorraad (l) 3,8 3,8
Vermogen (KW/PK) 128,7/175 @12500 135/183 @12500 RAM AIR 126,4/172 @12500 132/180 @12500 RAM AIR
Koppel (NM) 103,9 @ 10500 106,9 @ 10500 RAM AIR 103,9 @ 10500 106,9 @ 10500 RAM AIR
Chassis
Type Deltabox V aluminium Deltabox V aluminium
Balhoofdhoek (°) 24 24
Naloop (mm) 97 97
Voorvelg/band 3,5×17″ / 120/70ZR17 3,5×17″ / 120/70ZR17
Vering voor Telescoop upside down 43mm volledig instelbaar SP: Öhlins Telescoop upside down 43mm volledig instelbaar
Veerweg voor (mm) 120 120
Rem voor Dubbele schijf 320mm 4-zuiger remklauw radiale bevestiging Dubbele schijf 320mm 4-zuiger remklauw radiale bevestiging
Achtervelg/band 6×17″ / 190/50ZR17 6×17″ / 190/50ZR17
Vering achter Monoshock voll. instelbaar Linksysteem SP: Öhlins Monoshock voll. instelbaar Linksysteem
Veerweg achter (mm) 130 130
Rem achter Enkele schijf 220mm enkelzuiger remklauw Enkele schijf 220mm enkelzuiger remklauw
Afmetingen
Lengte (mm) 2085 2065
Breedte (mm) 720 719
Hoogte (mm) 1105 1105
Zithoogte (mm) 835 833
Wielbasis (mm) 1415 1395
Grondspeling (mm) 135 135
Drooggewicht (kg) 173 (SP: 174) 172
Tankinhoud (l) 18 18
Motor YZF-R1 2002-2003

YZF-R1 2000-2001

YZF-R1 1998-1999

Type DOHC vloeistof gekoelde 4-cylinder 4-takt parallel. vooroverhellend. 5 kleppen per cyl., Exup systeem DOHC vloeistof gekoelde 4-cylinder 4-takt parallel. vooroverhellend. 5 kleppen per cyl., Exup systeem DOHC vloeistof gekoelde 4-cylinder 4-takt parallel. vooroverhellend. 5 kleppen per cyl., Exup systeem
Cylinderinhoud (cc) 998 998 998
BoringxSlag (mm) 74×58 74×58 74×58
Compressie-verhouding 11,8:1 11,8:1 11,8:1
Carburatie Electronisch geregelde injectie. Mikuni 40mm TPS/RPM sensor BDSR40 Mikuni (40mm) TPS sensor BDSR40 Mikuni (40mm) TPS sensor
Olievoorraad (l) 3,1 2,9 2,9
Vermogen (KW/PK) 111,8/152 @10500rpm 110,3/150 @10500rpm 110,3/150 @10500rpm
Koppel (NM) 107 @ 8500rpm 108,3 @ 8500rpm 108,3 @ 8500rpm
Chassis
Type Deltabox III aluminium Deltabox II aluminium Deltabox II aluminium
Balhoofdhoek (°) 24 24 24
Naloop (mm) 103 92 92
Voorvelg/band 3,5×17″ / 120/70ZR17 3,5×17″ / 120/70ZR17 3,5×17″ / 120/70ZR17
Vering voor Telescoop upside down 43mm volledig instelbaar Telescoop upside down 41mm volledig instelbaar Telescoop upside down 41mm volledig instelbaar
Veerweg voor (mm) 120 135 135
Rem voor Dubbele schijf 298mm 4-zuiger remklauw Dubbele schijf 298mm 4-zuiger remklauw Dubbele schijf 298mm 4-zuiger remklauw
Achtervelg/band 6×17″ / 190/50ZR17 6×17″ / 190/50ZR17 6×17″ / 190/50ZR17
Vering achter Monoshock voll. instelbaar Linksysteem Monoshock voll. instelbaar Linksysteem Monoshock voll. instelbaar Linksysteem
Veerweg achter (mm) 130 130 130
Rem achter Enkele schijf 220mm 2-zuiger remklauw Enkele schijf 245mm 2-zuiger remklauw Enkele schijf 245mm 2-zuiger remklauw
Afmetingen
Lengte (mm) 2040 2035 2095
Breedte (mm) 705 695 695
Hoogte (mm) 1105 1095 1095
Zithoogte (mm) 820 815 813
Wielbasis (mm) 1395 1395 1395
Grondspeling (mm) 140 140 140
Drooggewicht (kg) 174 175 177
Tankinhoud (l) 17 18 18